Четверг, 09.05.2024, 02:05
Приветствую Вас, Гость

15:33
Проект "Экологическое соседство"

Растения и животные, которые живут в городе – это наши симбионты. Мы с ними сосуществуем и не имеем возможности нарушить это единство. Однажды в Китае всем надоели воробьи, их уничтожили и… остались без урожая! Нам с вами не могут надоесть городские растения, птицы, грызуны, собаки и кошки: они с нами в равновесии! И как нам с ними жить, чтобы не ссориться и не мешать друг другу?



 Прежде всего – нужно тщательно изучить всё и всех, кто и что обитает вокруг нас и вместе с нами.

Нужно изучить птиц и их влияние на городскую среду.

Нужно изучить грызунов и их влияние на городскую среду.

Нужно изучить популяции кошек и собак: где, сколько, какие, что едят, в чём их польза и в чём вред.

Нужно изучить растения. Может быть, чтобы избавиться от вредных растений (той же амброзии, например), необходимо рядом просто высадить и разводить их антогонистов, которые не вредят человеку? Какие растения нам необходимы, что нужно хранить и развивать? Кто изучал проблему?

Нужно изучить зелёные насаждения вокруг жилых зон: растут или умирают наши леса, рощи и посадки? Чем им можно помочь? Проредить? Посадить молодые или омолодить старые? Убрать мусор? Попахать вокруг защитные полосы?  Кто изучал?

 Изучение можно поручить школьникам и студентам в рамках МАН и проектной деятельности.

Обобщить работы могут кафедры наших ВУЗОВ или привлечённые специалисты.

 После изучения – можно говорить о стратегии сосуществования, о методах действий и планах развития.

 

Ирина Шевченко

 

 Проект «Екологічне сусідство»

Заклад – Палац дитячої та юнацької творчості

 

Керівники:

методисти ПДЮТ

Шевченко І. Л. та Циганенко С.О.

Проект довгостроковий –

5 років з щорічним підведенням

підсумків та обміном досвіду.

Еколого-дослідницький


Опис проекту:


Екологічний стан нашої планети потребує бажати кращого, людство своєю діяльністю порушило екологічну рівновагу у природі. Багато видів флори та фауни щезло з лиця Землі з вини людини, інші знаходяться на межі зникнення та занесення до Червоної книги. У містах та їх околицях великі території зайнято бур`янами, у тому числі й карантинними (амброзія полиннолистяна). Не дивлячись на те, що у місті вже не працює багато підприємств, що раніше забруднювали середовище, багато екологічних проблем залишаються невирішеними та потребують активного втручення населення, молоді, школярів. Поряд із людиною у місті живе багато природних сусідів: тварини, комахи, гризуні, птахи, рослини. І усі вони потребують розуміння, подекуди – активного захисту, а подекуди – й винищення (як, наприклад, амброзія)

 

Мета і завдання проекту

 

Щоб продуктивно та ефективно співіснувати із нашими сусідами, на І-ому етапі слід ретельно вивчити представників флори і фауни, які мешкають поряд з нами та разом із нами. Треба вивчити та описати флористичний склад ділянок, прилеглих до школи, свого мікрорайону, видовий склад комах, птахів, гризунів, ссавців, рослин - як корисних, так і шкідливих. Треба намітити план з наближення простого сусідства до сусідства, так би мовити - екологічного.

Наприклад, відомо, що головною препоною для розповсюдження бур’янів є ущільнений грунт та конкуренція місцевих багатолітніх видів, тобто біологічний метод боротьби. Вчені Донецького ботанічного саду  України накопичили досвід декількох десятиліть з вивчення степових рослин та їх інтродукції, розроблено рекомендації з вивчення біоекологічних особливостей найбільш цінних видів дерев та чагарників Донбасу та їх розмноження (матеріали є у методкабінеті ПДЮТ).

Якщо вивчати сусідів-представників фауни, тут треба звернути увагу на те, чим вони живляться. Комусь треба допомогти, а декому – навпаки.

Інформацію про наявність, стан та подальші дії з поліпшення «екологічного сусідства» слід розповсюдити у колективах.


Педагогічні цілі


Активізувати зацікавленість школярів у вирішенні екологічних проблем.

Зробити спроби вирішення екологічних проблем власними силами, або підказати дорослим можливість їх рішення.

На основі отриманих результатів, спостережень, досліджень, фактів розробити свій план дій, який буде міні-проектом учбового закладу у рамках міської програми «Горлівка – зелене місто», буде мати практичне рішення та увійде у план рішень цих проблем у масштабах міста.

Учасники проекту (творчі групи)


Учасники проекту - колективи шкіл, або позашкільних закладів.

Педагог у школі, або позашкільному закладі, знайомить учнів з темою та цілями проекту та формує творчі групи.

Кожна творча група вибирає теми та підтеми для вивчення. Теми можуть бути пропоновані педагогом, або учнями. Усі теми заздалегідь обговорюються. Наприклад: «Види птахів шкільного двору, їх стан, зв'язок з іншими мешканцями». Або проблеми смітників, є така чудова акція «Перетворимо смітник на квітник».

 

Хід реалізації програми


Досягнення мети вимагає від учнів щирого бажання змінити навколишнє середовище на краще, глибокого вивчення причин, що заважають гармонічному екологічному сусідству, та вміння переконати у необхідності цієї роботи колектив.

Вирішувати поставлені задачі пропонується шляхом проведення:

1 етап: обстеження навколишнього середовища; обговорення екологічних проблем (дискусія, обговорення тощо); розробка завдань, питань для дослідницької діяльності; використання необхідної літератури та інших джерел  – лютий-березень;

2        етап: вивчення проблем екологічного сусідства; розробка екологічних мап – квітень-травень;

3        етап: вибір форм презентації проекту;  презентація проекту у колективі; створення рекомендацій, обмін досвідом, підведення підсумків роботи (рефлексія) – червень;

4        етап: зв'язок з ЗМІ, місцевим населенням – публікації та обговорення - липень-серпень.

 

 

Заявка на участь у проекті

 

Надається до 6 березня у ПДЮТ, каб. 307.

Зазначити:

назву колективу,

керівника,

обрану для обстеження територію,

мету та суб’єкт дослідження.

  

Консультації для учасників проекту

 Перший четвер кожного місяця, 14.00 – 16.00, каб. 307

 

 

 

Просмотров: 475 | Добавил: ДДЮТ0131 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar